Liczba postów: 2,419
Liczba wątków: 182
Dołączył: 10.2004
02.02.2008, 01:00
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 30.08.2010, 17:26 przez Ania_M.)
Chet Atkins & Mark Knopfler - Neck And Neck
Data wydania: 24.11.1990
Lista utworów:
1. Poor Boy Blues - Kennerley, Paul (04:04)
2. Sweet Dreams - Gibson, Don (03:26)
3. There'll Be Some Changes Made - Higgins, Billy / Overstreet, W. Benton (06:28)
4. Just One Time - Gibson, Don (04:13)
5. So Soft, Your Goodbye - Goodrum, Randy (03:18)
6. Yakety Axe - Randolph, Boots / Rich, James / Travis, Merle (03:24)
7. Tears - Reinhardt, Django / Grapelli, Stephane (03:55)
8. Tahitian Skies - Flacke, Ray (03:18)
9. I'll See You In My Dreams - Kahn, Gus / Jones, Isham (02:59)
10. The Next Time I'm In Town (03:22)
Skład grupy:
Floyd Cramer fortepian
Guy Fletcher instrumenty perkusyjne. gitara basowa, instrumenty klawiszowe
Paul Franklin - elektryczna gitara hawajska
Vince Gill - piew
Larrie Londin - perkusja
Edgar Meyer gitara basowa
Mark O'Connor skrzypce, mandolina
Steve Wariner gitara basowa
"Come up and feel the sun
A new morning has begun..."
Liczba postów: 2,419
Liczba wątków: 182
Dołączył: 10.2004
"Neck and Neck" jest moim zdaniem najbardziej niedoceniona płytš przez fanów - moim zdaniem - a nie jestem bynajmniej fanem country - jest to jedna z lepszych brzmieniowo płyt wydanych przez Knopflera. Mówię tutaj zarówno o DS jak i jego solowej karierze.
"Come up and feel the sun
A new morning has begun..."
Liczba postów: 3,395
Liczba wątków: 219
Dołączył: 07.2006
Numitor, to ja niestety wpiszę się do fanów, którzy tej płyty nie doceniajš.
We talked of looking just out of town
Now it's looking like a dream shot down
I still believe that there's somewhere for us
But now it's something that we don't discuss
And you're the best thing I ever knew
Stay with me, baby, and we'll make it to
We'll make it to
Tu można kupić moją książkę
Księgarnia Wydawnictwa Radwan - Aparatka
Liczba postów: 3,395
Liczba wątków: 219
Dołączył: 07.2006
Single
Poor Boy Blues
![[Obrazek: poorboyblues.jpg]](http://wilczyca11.w.interia.pl/single/poorboyblues.jpg)
Tracklisting: Poor Boy Blues, So Soft Your Goodbye
We talked of looking just out of town
Now it's looking like a dream shot down
I still believe that there's somewhere for us
But now it's something that we don't discuss
And you're the best thing I ever knew
Stay with me, baby, and we'll make it to
We'll make it to
Tu można kupić moją książkę
Księgarnia Wydawnictwa Radwan - Aparatka
Liczba postów: 1,651
Liczba wątków: 16
Dołączył: 01.2005
Zgadzam się, że płyta jest bardzo niedoceniana. A jest to album wybitny - jak dla mnie. Nie ma nic piękniejszego niż dwóch mistrzów gitary, którzy majš wielkš radoć z faktu, że grajš razem. Grajš dla siebie, a przy okazji dla nas. Sprawiajš sobie wielkš frajdę i tym samym - sprawiajš jš nam - słuchaczom.
If you can't please yourself - you can't please anybody Nic dodać, nic ujšć.
Chet opowiadał po ukazaniu się albumu, że jeden z jego znajomych zapytał go:
Czy wy podczas grania, mielicie w ogóle wiadomoć, że mikrofon jest włšczony...?  Ten album włanie taki jest. Zagrany swobodnie ale z wielkš wirtuozeriš i kunsztem. I wcale nie trzeba być fanem country żeby go docenić. To album który odwieża wiele zapomnianych pięknych tematów. Pojawia się Django Reinhardt i inni wielcy, których zazwyczaj nie wymienia się bo ich czasy minęły, a przecież muzyka jest ponadczasowa.
Chet Atkins - Mr. Guitar. Zrobił dla gitary więcej niż ktokolwiek przed nim i zapewne nikt po nim. Jego wpływ na rozwój gry na tym instrumencie można powównać do tego jaki miał J.S.Bach na instrumenty klawiszowe. Wcale nie przesadzam. To co zaproponował Chet Atkins swojš grš było wielkš rewolucjš. Z gitary, która była z reguły utożsamiana jako instrument akompaniujšcy, stworzył instrument solowy. Potrafił aranżować utwory w taki sposób, że melodia, bas i rytm grane sš w tym samym czasie - jednoczenie. Mam swojš teorię dlaczego przez wielu przeciętnych słuchaczy był niedoceniany. Po prostu grał na gitarze w tak niewymuszony i swobodny sposób, że wydawało się to bardzo proste. W tym tkwi cała sztuka i geniusz. Był wielkim mistrzem, zapewne największym.
Kiedy dwoje takich mistrzów jak Chet i Mark nagrywa razem album, rezultat musi być absolutnie wyjštkowy, nie ma innego wyjcia. Trudno porównywać tych dwóch mistrzów. Obaj oryginalni i niepowtarzalni, jednoczenie wietnie się uzupełniajšcy. Najlepiej podsumowuje ich sam tytuł albumu. "Neck & Neck" oznacza mniej więcej: "łeb w łeb"
Być może do tej płyty należy dorosnšć, dojrzeć. Ale nie wierzę, żeby nie docenił jej każdy, kto chwyta za gitarę.
...Well He's a big star now but I've been a fan of his for years,
the way he sings and plays guitar still brings me to tears...
Liczba postów: 9,591
Liczba wątków: 318
Dołączył: 08.2004
To w takim razie Kuba Twoja teoria jest również i mojš  Poza tym wydaje mi się, że w wiadomoci wielu ludzi Chet Atkins funkcjonuje jako twórca wyłšcznie muzyki instrumentalnej a przyjmujšc takš nieprawdziwoć niewielu też zadaje sobie trud aby tę muzykę poznać. Chet Atkins to też pewnego rodzaju ikona gitary ale niestety dla wielu jest archaiczny i w pewnym sensie niszowy. Mark też pozostał niszowy choć jest znany na całym swiecie i to jest niezwykle interesujšce. Druga sprawa że Chet Atkins chyba nigdy nie zabiegał aby lnić mocnym blaskiem i w sumie nie zależało mu aby być popularnym w takim rozumieniu tego słowa jakie potocznie znamy.
Something's going to happen
To make your whole life better
Your whole life better one day
Liczba postów: 1,651
Liczba wątków: 16
Dołączył: 01.2005
To prawda, że Chet był głównie instrumentalistš, ale za to jakim!!! To również prawda, że dla wielu jest twórcš archaicznym i niszowym. Szkoda, że większoć dzisiejszych gitarzystów nie zdaje sobie jednak sprawy że to co oni obecnie grajš i czego obecnie słuchajš, wywodzi się zupełnie bezporednio z tego co kiedys, w latach 50tych wymylił i rozwinšł Chet swš niepozornš (ale jakże potężnš) grš.
A za totalne ignoranctwo uważam wszelkie rankingi na najlepszych gitarzystów wszechczasów (typu ten najsłynniejszy, z magazynu The Rolling Stone) które ignorujš artystów takich jak Chet Atkins, Django Reinhardt, czy Tommy Emmanuel lub chociażby mistrz flamenco - Paco De Lucia.
Dlatego takie albumy jak Neck&Neck sš skarbami, gdzie artysta popularny (Mark Knopfler) nagrywa album z po trosze zapomnianym mistrzem.
...Well He's a big star now but I've been a fan of his for years,
the way he sings and plays guitar still brings me to tears...
Liczba postów: 82
Liczba wątków: 0
Dołączył: 02.2004
Witam
Jak dobrze przeczytać, że sš ludzie, którzy nie tylko znajš ale i doceniajš kunszt Cheta Atkinsa. Przyznam, że w uwielbieniu dla jego talentu, czuję się nieco osamotniony. To faktycznie niedoceniany artysta. Niedoceniany i oznaczony etykietš "Uwaga, muzyk country". Co jest ogromnym niedomówieniem, to wspaniały instrumentalista i uznany producent.
Z jego muzykš zetknšłem się włanie przez płytę "Neck & Neck" i od prawie 10 lat nie mogę się bez niej obejć.
A wspomniana płyta po prostu mnie urzekła. Wielcy ludzie często potrafiš mówić o rzeczach skomplikowanych w sposób prosty, przystępny i z humorem. Na "Neck & Neck", dwóch wielkich gitarzystów (to wyranie słychać) i przyjaciół (to również słychać) "mówi" do słuchaczy w ten włanie sposób. Niby proste, dwięczne utwory, a podane w mistrzowski sposób. Na dodatek obaj panowie znakomicie się uzupełniajš. Słychać, że wspólna gra sprawia im prawdziwš przyjemnoć. Słychać też, że obaj darzš się wzajemnym szacunkiem. To zdecydowanie jeden z moich ulubionych albumów.
Jeli kto jest zainteresowany twórczociš Cheta Atkinsa, z przyjemnociš się podzielę swoimi skromnymi zbiorami. Oczywicie w ramach promocji jego muzyki.
Pozdrawiam
Liczba postów: 9,591
Liczba wątków: 318
Dołączył: 08.2004
Premeira 24XI
Something's going to happen
To make your whole life better
Your whole life better one day
|